Norrtåg satsar på att förbättra tågtrafiken och presenterar nu en lista på åtgärder man vidtagit samt punkter man jobbar med.
- Nu när vi bland annat bygger upp vårt huvudkontor i Umeå och vintern håller på att släppa taget om Norrland gör vi allt vi kan för att se till så att trafiken ska bli bättre, säger Lena Grelsson, marknads- och kommunikationsansvarig på Botniatåg AB.
Biljettautomat vid Örnsköldsviks resecentrum - check
Huvudkontor för operatören på plats i Umeå - check
Bättre rutiner för ersättningsbussar vid trafikstörning - check
Stabilare internetuppkoppling på tågen - check
Lokaltrafiken ingår i pendlarkortet - check
Dagstidningar ombord på tåget - check
Bättre info på hemsidan - check
Tidtabeller inne på resecentrum - check
Bättre trafikinformation
Lättare att kontakta oss genom lokal kundservice
Operativt trafikkontor i Umeå
Verkstad i Umeå för service och underhåll av tågen
- De områden som vi jobbar intensivt med nu är att säkra driften, det vill säga planera och vidta åtgärder så att tågen verkligen går samt att bli bättre på att ge information till våra kunder när vi har en trafikstörning, säger Katarina Persson, affärsområdeschef Botniatåg AB.