Årets Nolia-mässa arrangerades i Umeå. Målet innan mässan var 100 000 besök. Ett mål som skulle uppfyllas om omkring 11 000 personer betalade in sig på söndagen.
– Det varma vädret i början av veckan gjorde att många gjorde annat. Men sen ökade antalet besökare och vi har klarat oss från stora skyfall, säger mässchefen Per-Olof Sandberg.
Saade drog publik
Allra flest dök upp under onsdagen. Då hade Noliamässan kvällsöppet till klockan åtta och Eric Saade stod på scenen. Ett bejublat framträdande.
– Eftersom många reste långt till mässan uppskattade de att inte behöva stressa när de väl var där. Kvällsöppet är här för att stanna, säger Per-Olof Sandberg.
Men alla monterförsäljare var inte nöjda med försäljningen.
– Det är det klassiska att folk inte stannar vid deras monter. Sen ser inte alla försäljningsresultatet förrän om några månader.
Nytt för i år var bland annat ett biljettsystem på internet. En satsning som föll väl ut med upp till 6 000 biljetter sålda där.
– Det underlättade vid entrén och flöt på bättre än tidigare år, säger mässchefen Per-Olof Sandberg.