"Vi drar lärdom av detta"

Kritiken mot Becels kolesteroltester har skadat varumärket. Nu gör Becel sitt för att försöka reparera det.

STOCKHOLM2008-11-18 06:00
- Vi kommer att dra lärdom av detta och försöka förbättra vår kommunikation ytterligare, säger Ulrika Nilsson marknadsdirektör för margariner på Unilever i ett pressmeddelande.
Hundratals patienter hörde av sig till vårdcentralerna i Piteå efter att de hade testat sig hos Becel. De flesta var oroliga efter att ha noterats för höga värden.
- Turnén har fått mycket positiva reaktioner, men nu har det visat sig att några konsumenter i Piteå har blivit orade av testresultatet. Vi beklagar detta, säger Nilsson och skriver vidare i pressmeddelandet:
- Syftet med turnén är självklart inte att oroa folk utan att uppmärksamma konsumenterna på det onda kolesterolets inverkan på folkhälsan.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om