Tele2Vision: Problemen löses från fall till fall

Torbjörn Johansson hyrde en dekoder som han inte behövde och fick pengarna tillbaka av Tele2vision. Men företagets vd, Martin Cullberg, vägrar lova att samma sak gäller för alla kunder.- Vi löser eventuella problem från fall till fall, säger han.

Piteå2007-01-25 00:00
Martin Cullberg känner inte till Torbjörn Johanssons specifika fall. Enligt Tele2visions vd gick det ut information till alla kunder i samband med filtreringen som skedde i Piteå för cirka fyra år sedan.

- Jag var inte anställd då, men alla betalande kunder som fanns i våra register fick ett brev om att de skulle skicka tillbaka sin box, säger han.

Lovar inget

Trots detta vill Cullberg inte lova att alla som har hyrt en box utan att behöva den ska få tillbaka sina pengar.

- Normalt sett behövde man bara en box när man hade ett extrautbud. Men det kan finnas enstaka fall där dekodern behövdes för att förstärka signalen eller för att tv:n var gammal och inte klarade frekvensområdet, säger han.

Så alla kunder har fått information av er?

- Ja, alla betalande kunder fick ett brev. Men jag kan naturligtvis inte garantera att brevet kom fram till samtliga, säger Martin Cullberg.

Varför kan du inte lova att alla ska få tillbaka sina pengar?

- Vi ska ha nöjda kunder och vill inte hanterar dem som en massa. Har vi gjort misstag ska vi självklart korrigera dem. Vi hanterar varje kund separat.

Enligt Martin Cullberg kan inte särskilt många av Tele2visions kunder ha drabbats på samma sätt som Torbjörn Johansson.

- Detta rör sig om extraordinära fall. De som har följt informationen i vårat brev bör ha fått tillbaka depositionsavgiften och sluppit hyran, säger han.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om