Stort intresse för digital rekryteringsmässa

16 företag och 5 kommuner deltog i rekryteringsmässan Hemlängtan, som denna gång genomfördes digitalt.

Jörgen Hult, varumärkesansvarig på Piteå kommun. (Arkivbild)

Jörgen Hult, varumärkesansvarig på Piteå kommun. (Arkivbild)

Foto: Christoffer Markström

Piteå2020-06-03 15:03

Den sista veckan i maj kunde den som är intresserad av att flytta hem till Piteå träffa potentiella framtida arbetsgivare via videolänk. Den här gången anordnades mässan för femte gången i ordningen och därtill digitalt.

– På grund av coronavirusets framfart fick vi arrangörer tänka till och istället för att ställa in eventet valde vi att ställa om. Kommunerna vill fortsätta bidra till möten mellan människor, även om det nu fick ske på nya sätt, säger Jörgen Hult, varumärkesansvarig på Piteå kommun.

Från Piteå deltog företagen Smurfit Kappa, Tromb och Blikk. Under veckan har det genomförts cirka 60 digitala möten. Nytt för i år var att det var kostnadsfritt för företagen att medverka.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!