Rören på vindkraften har transporterats genom Hortlax, Blåsmark och Svensbyn medan vingarna har gått via E4 och upp mot väg 373.
Varje transport har tagit ungefär 1,5 timme med max 60 kilometer i timmen.
– Vi vill tacka medtrafikanterna och de boende ute i byarna för det är klart att vi har skapat lite oegentligheter, säger Gunnar Vesterlund, som kört varningsbilen.
I mitten av juni följde Piteå-Tidningen med under den allra första transporten och under tisdagen – 19 veckor senare – gick den allra sista.
– Det har varit cirka 400 transporter varav 180 har varit med bladen. Vingarna är ju 70 meter så det har inte varit någon lek, säger han.
Hur har transporterna gått?
– Det har gått väldigt bra och det har inte varit några incidenter.
Fanns det några farhågor innan ni började transportera vindkraften?
– Det är klart att det fanns vissa funderingar då rören vägt över 100 ton och tyngsta lasten var på 172 ton med fordon. Men som jag sa har det gått väldigt bra och vi vill verkligen tacka medtrafikanterna för det, säger Gunnar Vesterlund.