Singles day är singlarnas alternativ till Alla hjärtans dag. Ursprungligen växte dagen fram i Kina och infaller alltid den 11/11, då fyra ettor står starka tillsammans i enad självständighet. Dagen har blivit den största dagen för onlineshopping i världen.
Småstaden i Piteå har hakat på arrangemanget. På torsdagen kunde man mingla, träffa nya vänner eller kanske den stora kärleken och samtidigt ta del av erbjudanden.
Vid entréerna fanns det klistermärken för besökarna som man kunde sätta på jackan där alternativen var "singel", "det är komplicerat" eller "nöjd som det är".
En av besökarna var Jenny Lindmark som lite skämtsamt tog ett klistermärke där det stod "nöjd som det är" och placerade det på sonen Villes barnvagn. Dock protesterade Ville alltmer högljutt.
– Det börjar bli dags för lite mat, sade Jenny Lindmark.
Madelaine Granström på Kappahl valde klistermärkena "nöjd som det är" och "det är komplicerat".
– Jag tror att många tvekar att använda "singelmärket", Piteåborna är nog lite blyga, skrattar hon.
Christina Skoog, ägare av Småstaden, tycker att Singles day är en rolig grej.
– Det har inte varit jättestort förut, men det är ungefär som Black friday-handeln som vuxit mycket. Man kommer på olika saker för att stärka handeln och det har väl aldrig varit viktigare än i år efter pandemin. Det är roligt att skämta till det litegrann. Efter pandemin kan det vara roligt med arrangemang som har glimten i ögat, säger hon.