Betonghuset i nytt samarbete med Acusticum

Studio Acusticum kommer under året att samarbeta med den digitala kreatören Jennie Wiklund som driver det populära instagramkontot Betonghuset. Tanken är att locka nya besökare till konserthuset.

Jennie Wiklund

Jennie Wiklund

Foto: Privat

Piteå2022-01-30 14:00

– Vi vill testa nya sätt att synas och nå ut på och hoppas att detta ska leda till att vi får nya besökare i konserthuset och att våra befintliga besökare tar del av mer av vårt kulturutbud. Jennie Wiklund känns som en riktigt bra matchning för oss och vi har länge imponerats av hennes sätt att göra genuina samarbeten med riktigt goda resultat, säger Amanda Karlsson, kommunikationsstrateg Piteå Science Park.

Jennie Wiklund når via sitt konto ut till cirka 200 000 människor varje månad. På hennes konto delar hon med sig av familjelivet i Norrbotten, hemmafix, inspiration, känslor och igenkänning. Själv beskriver hon sitt konto som “Härligt & ärligt”. Sedan i december jobbar hon heltid som digital kreatör, inspiratör och konsult för digitala medier till företag.

– Jag blev så fantastiskt glad och stolt när jag fick förfrågan då jag vet att detta är ett bolag som alltid ligger steget före och verkligen hänger med i tiden med marknadsföring. Sedan ligger kultur mig väldigt varmt om hjärtat och jag tycker det är superviktigt att värna om lokala evenemang.

Samarbetet kommer att pågå under 2022.

– Det kommer tipsas om trevliga musikquiz, roliga barnevenemang, fantastiska dansshower och som den stora julnörd jag är – en del julhappenings 2022. Att få jobba lokalt med digital marknadsföring känns fantastiskt roligt, säger hon.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!