I år kommer mässområdet på Pite havsbad att utökas för att rymma fler utställare och skapa ännu större möjligheter för smakupplevelser. 2023 besökte över 200 personer Pite havsbad under mässdagarna.
– Intresset från utställarna är enormt och många av de aktörer som deltog i Beer & Taste i Umeå i höstas är ivriga att vara med i Piteå. Dessutom är intresset från våra besökare för våra early bird-biljetter jättestort. Det visar verkligen vilken kraft och potential den här mässan har, säger Johanna Brändström i ett pressmeddelande.
Mässan arrangeras av Nolia AB och förutom Pite havsbad är Norrbottens destilleri och Centrum krog partners. De två sistnämnda kommer även att göra ett spännande smaksamarbete på mässan som går av stapeln den 16–17 maj.
En nyhet i år är att åldersgränsen sänks från 20 år till 19 år för att göra mässan ännu mer tillgänglig.
– Vi vill att ännu fler ska få chansen att uppleva Beer & Taste och genom att sänka åldersgränsen kan vi välkomna fler unga vuxna som är nyfikna på hantverksdrycker och delikatesser.
Provningsprogrammet fortsätter att vara en av höjdpunkterna med stort intresse från besökarna. Enligt Johanna Brändström finns det något för alla, oavsett om man är ölentusiast, vinälskare eller bara nyfiken på nya smaker.
– Vi har ett brett och varierat utbud på gång som vi är väldigt stolta över, säger hon.