Lång väntan får norrlänningar att byta

Piteå2006-10-27 00:00
Att bli kopplad fram och tillbaka och tvingas vänta länge i telefon upplevs så jobbigt att många drar sig för att kontakta företag och myndigheter. Trots att boende i övre Norrland väntar kortare tid i telefon än snittet för övriga Sverige pyr missnöjet. Sju av tio i regionen har gått så långt att de har valt att byta leverantör på grund av långsam eller dålig telefonservice. Detta framgår i en enkät där 1 000 personer har svarat.

26 procent av de som svarat tycker att lång väntetid, för många menyval istället för personkontakt och situationer där man tvingas upprepa sitt ärende flera gånger är det som upplevs som mest irriterande. Det som folk har mest förståelse för är om kundtjänstmedarbetare eller personal inte kan svara på frågorna eller hjälpa till i ärendet.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om