– Det har gått väldigt bra, men vi hade ett väderomslag under helgen och det blev rätt regnigt både lördag och söndag, så det blev ingen "grand finale", säger Jonas Dahlberg.
Han konstaterar att nyheterna slog väl ut som satsningen på E-sport och Youtubekanalen Let’s Feast.
– Och många av utställarna har sålt bra, säger Jonas Dahlberg.
Fokus under mässan låg i år också på hantverk, design och hållbarhet.
– Det jag har fått till mig var att Svenskt Tenns monter var väldigt välbesökt med stort intresse och många frågor. Även föreläsningarna var mer besökta än vanligt och vi hade en fin och bra hall på den delen. Man kan se nysatsningarna som frön till fortsatt utveckling, säger Jonas Dahlberg.
En nyhet i år var även satsningen på en matfestival i foodcourt-miljö. Man hade också extra kvällsöppet med kostnadsfri entré för besökare som ville stanna kvar efter mässan för att äta eller komma specifikt för att äta och umgås.
– Besökarna åt lite tidigare än vad vi hade beräknat, så det blev inte det "sena hänget", men försäljningen funkade och på dagen var det väldigt bra. Även här finns mycket potential till utveckling, men det var ändå ett lyckat koncept, säger Jonas Dahlberg.
Under måndagen fanns ännu inga besökssiffror, men Jonas Dahlberg konstaterar att mässan sett till sin storlek fortfarande är unik nationellt sett.
– Det är kul att kunna leverera en mässa i den här storleksordningen, när många andra mässor blir mindre och mindre.