Exotiska inslag
Även en multinationell snabbmatskedja kan dra nytta av lokala exotiska inslag. Något som Andersson tänker praktisera.- Jag som är ny i trakten tycker att vår skoter drive trough inte nyttjas fullt ut och knappt syns.
Jättekåta byggs
En sak han tänker ändra på. Bland annat ska en kåta, modell större, uppföras i anslutning till den skoterled som dragits runt McDonald´s. Eftersom hamburgerrestaurangen ligger intill E4 hoppas Andersson därigenom vinna två fördelar; dels fånga bilisternas uppmärksamhet och dels locka fler skoteråkare.Populär reklam
- Vi ska ständigt tänka på att utveckla produkter i samverkan för att öka besöken i Piteå.McDonald´s reklamfilm med bilder från företagets skoter drive trough i tillhör, anligt Andersson, fortfarande de fem mest populära reklaminslagen i amerikansk tv.
Mat för miljoner
År 2004 omsatte turismen i Piteå 469 miljoner kronor. Drygt 93,7 miljoner av denna summa spenderades i kommunens restauranger.- Mycket i Piteå är bra men allt går att göra bättre, säger Maja Mella, turismutvecklare och välkomnar alla goda initiativ.