Från mitten av december och fram till jul ringde Kenneth Lindbergs telefon non-stop.
– Det var extremt. Men det var inte bara viltolyckor, det var mycket krockar och avvåkningar också, säger han.
Särskilt när det snöar ute, då hopar sig bärgningsuppdragen.
– Då sitter man som på spänn och väntar på nästa uppdrag, säger Kenneth Lindberg.
Han utgår hemifrån, där han också parkerar sin lastbil när han inte är ute och hämtar upp bilar.
– Den lugnaste perioden för oss är före sommarsemestern. När den drar igång har vi i princip lika mycket att göra som vi har den här perioden.
När det gäller viltolyckor upplever Kenneth Lindberg att väg 373 drar upp statistiken.
– Där är det inget viltstängsel. Jag tror jag har varit och hämtat fyra–fem bilar där efter älgolyckor bara den här vintern, säger han.
Bärgningsarbetet kan innebära många obehagliga situationer – av olika skäl.
– När det är personskador är det alltid obehagligt. Men det har också hänt att vi blivit hotade. För någon månad sen var det en som försökte attackera oss när vi gjorde vårt jobb, berättar Lindberg.
För att inte tala om de trafikfarliga situationer som bärgarna ständigt hamnar i.
– Ibland jobbar man med livet som insats. Trots att vi har igång varningsljusen när vi jobbar så saktar nästan ingen ner när de passerar, säger han.
Trots att vintern hittills varit ett rekordår i antalet viltolyckor har Kenneth Lindberg upplevt att det varit färre än tidigare år.
– Det finns flera olika bärgningsföretag, så jag får inte alla olyckor, säger han.