- Det goda arbetet i en sådan typ av process som fågelinfluensan innebar, har gjort att vi har ett kunnande som gör att vi fått fler uppdrag, säger Joakim Thörn, marknadschef.
Thörn vill inte närmare gå in på exakt vad de två nya uppdragen handlar om.
- Vi räknar med att skriva klart kontrakten inom en vecka så innan dess kan jag inte gå in närmare på vad det handlar om, säger han.
Stor databas
Just nu bygger Krisberedskapsmyndigheten tillsammans med You Call en stor FAQ-databas, en nationell webbportal, som ska stå klar maj-juni. Där ska varje myndighet i Sverige som jobbar med olika typer av händelser och kriser att kunna säkerställa så att frågan och svaret till medborgarna blir korrekt. Sedan drar You Call nytta av svaren i sina system.- När medborgaren ringer så skriver vi in frågan i systemet och direkt kommer ett svarsförslag som rör just den frågan. Detta innebär att våra operatörer kan förse medborgarna med rätt information och svar på deras frågor.
Annonserna om de 20 nya jobben, varav hälften är på heltid, är redan ute.
- Vi kommer att tillsätta platserna så fort det går och påbörja utbildningar den 1 maj så att vi kan vara igång redan till sommaren, säger Joakim Thörn.