Videon är inte längre tillgänglig
Åtskilliga har drabbats av den konflikt som pågår inom flygbolaget Norwegian. Ett par är Christina och Roger Eriksson från Piteå. De landade efter en resa från Kap Verde-öarna vid tvåtiden natten emot onsdag.
– Vi hade bokat Norwegian 08.30 och lade oss för att sova en stund. När vi skulle checka in på morgonen fick vi reda på att inte flyget gick och då lyckades vi boka om till SAS med avgång 08.10, säger Roger Eriksson.
Biljetten kostade 5.600 kronor. Det kan jämföras med den tusenlapp paret betalat för att åka med Norwegian.
– Jag kommer förstås att kräva tillbaka tusenlappen och jag kanske kan komma att kräva mer eftersom ombokningsbiljetten blev dyrare,säger Roger Eriksson.
Han är kritisk till hur det krisade flygbolaget hanterat resenärerna.
– Vi fick ingen som helst information, varken via telefonsamtal eller SMS och jag hade telefonen på hela tiden, säger Eriksson, som tycker att flygbolagets hantering är skrämmande.
Han förklarar också att han och hustrun inte kunde vänta på Arlanda, avvakta huruvida Norwegian flighterna skulle gå igång igen.
– Vi var tvungna att ta fördyringen eftersom vi har en rörelse att sköta, säger Roger Eriksson, som berättar att han och Christina lyckades nå Piteå vid halvelvatiden på onsdagen.