1,6 miljoner kronor blev intäkterna från SM-mössorna. Totalt såldes 8 000 mössor och det innebär ett rejält kassatillskott för de arrangerande föreningarna.
– Mössan blev en succé och vi är mycket nöjda med resultatet, säger Per Lenndin, projektledare för SM-veckan i Piteå.
Mösshav
Entrébiljett till alla idrotter under SM-veckan i form av en mössa, visade sig vara ett vinnande koncept. På arenorna runt om i Piteå sågs de vita mössornas publikhav och besökarna kunde enkelt titta på aktiviteterna på de olika arenorna.
Idén fick Per Lenndin från världscupen i Gällivare.
– Piteå är först med att ha mössan som entrébiljett under SM-veckan, säger Lenndin. Vi har fått mycket positiv respåons på mössan både från besökare och föreningar. Vi får se om övriga värdstäder tar idén med sig för kommande SM-veckor.
Totalt har mössan sålts på 59 förköpsställen runt om i Norrbotten och Västerbotten och via nätet. Mössan kostade 295 kronor (förköp) och 200 kronor per mössa har gått tillbaka till de arrangerande föreningarna.