För att ta fram en grafisk profil för den nya energiparken utlyste Piteå kommun en tävling. Det kom in tre bidrag där Tomas Riklund AB tog hem uppdraget att forma profilen och företaget har också fått i uppdrag att ta fram marknadsföringsmaterial för Daniel Solander Energy Arena.
Anna Mård förklarar att nu fortsätter arbetet med ett skapa en organisation för parken. Det ska bildas en operativ grupp som leder arbetet och det ska tillsättas ett råd med representanter från kommun, forskning. Luleå tekniska universitet och näringsliv. Parter som sedan tidigare är involverade i projekt med exempelvis Chalmers och Volvo, och nu får Daniel Solander Energy Arena en fysisk plats att arbeta vid.
- Vi letar efter en lämplig lokal där vi vill samla de olika energi-aktörerna. Piteå ligger långt framme som energistad. Den positionen ska vi behålla och bli än duktigare, säger Anna Mård, som pekar på skolor som arbetar med projekt om hållbar utveckling.
Dessutom håller Piteå presenterar på med ett ta fram ett koncept kring "technical visits", som går ut på att arrangera och ta emot de som vill besöka kommunen och få en samlad bild av vad som händer inom energiområdet.