Sammanslagningen är relativt ny och det tar tid att göra sådana förändringar, förklarar Agneta Granström, men utifrån planerna har arbetet gått bra.
– Sen är det också så att när vi kommer in i huset ska det trimmas in. Det här måste få en chans att sätta sig, när hälsocentralerna flyttar ihop och börjar samarbeta tar det tid att hitta goda rutiner tillsammans, säger hon.
Problembeskrivningen med längre väntetider, att det är svårt att få telefontider och att det tar längre tid att anmäla sitt besök samt upplevelsen med stressade läkare känner hon inte alls igen.
– Det är ingen kritik som har kommit fram till mig. Men om det är någon som är orolig och upplever den här problematiken uppmanar jag dem att prata med verksamhetschefen på hälsocentralen så att det kan redas ut på plats. Det går inte att åtgärda någonting om man inte vet om det, säger hon.
Än är ingen utvärdering gjord efter sammanslagningen av de två hälsocentralerna, men det finns i planeringen och den kommer att göras tidigast efter ett år.