Norrbottningar är även de näst flitigaste annonsörerna efter jämtlänningar.
Den kategori som ökade mest i värde var bostäder som ökade med 82 miljarder, vilket nästan är en tredubbling jämfört med föregående år.
Förrådskategorier
- Förutom begagnade varor har det blivit väldigt populärt att lägga ut bostäder till försäljning. Begagnade prylar är och kommer att fortsätta vara vår kärnverksamhet, men det är spännande att kunna komplettera vårt bostadsutbud med mäklarobjekt, säger Martin Frey, vd på Blocket, i ett pressmeddelande.
Utöver bostäder har kategorierna för kläder, skor, hemelektronik, möbler och heminredning utvecklats starkast under 2012.
- Kategorierna som vuxit mest är alla typiska förrådskategorier. Det kan tyda på att många haft behov av att rensa ut och stärka kassan. Antalet båtar och bilar som har annonserats ut under året har däremot minskat något, vilket också kan kopplas till konjunkturen och att nyförsäljningen av den typen av varor har minskat, säger Martin Frey.