Lättläst om svårt ämne

Foto: Fotograf saknas!

Boktips/ Min brorsa heter Noa2015-03-15 19:30

Saga har en bästis som heter Anisa, och en storebror som heter Noa. Men nuförtiden är Noa alltid arg. Han har börjat ha på sig svarta kläder, och slutat gå till skolan. Men det värsta är att han säger att Anisa inte är riktig, för att hennes föräldrar kommer från ett annat land. Noa har blivit nazist. Saga lär sig mer om nazismen, och tycker att den är hemsk. Men Noa är ju hennes bror.

En lättläst högläsningsbok om ett viktigt ämne, från 7 år.

FAKTA Min brorsa heter Noa

Författare: Anna-Clara Tidholm

Bild: Joanna Hellgren

Utgivning: Alfabeta, 2015

Nynazism i Sverige, sett ur Sagas ögon

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!