Kent Johansson, vd Älvsbyhus, är mycket nöjd:
– Vi har ett bokslut som visar en ökad omsättning för Älvsbyhuskoncernen, från 1,1 miljarder 2015 till närmare 1,3 miljarder 2016.
Detta gav ett rörelseresultat på 288 miljoner.
Älvsbyhus är inne i en offensiv fas där man investerat i utbyggnad av fabriker, ny väggkonstruktion och ett nytt husprogram med elva nya hus som nu lanserats. Samtidigt har bolaget sett över hela sin marknadsföring och presenterat en ny modernare kommunikation och webbplats. Koncernen har också vuxit med ett nystartat markbolag och avtalet med LKAB och stadsomvandlingen i Malmfälten har redan börjat resultera i husleveranser.
– Att vi ökar omsättningen är ett viktigt steg framåt i vår strategi, vi levererar 100 fler hus under 2016 jämfört med 2015. Vi ser också att vi växer på marknaden och för 18:e året i följd är vi Sveriges största småhustillverkare. Vi satsar och investerar för att växa och är inne i bolagets mest intensiva utvecklingsfas, kanske någonsin. De helt nya hus som nu lanserats har vår helt nya väggkonstruktion Energy Wall som är marknadens kanske bästa.