Älvsbyhus förlorade tvist om dörr

Älvsbyhus ska kompensera en missnöjd kund i Skene, Västergötland. Det rekommenderar Allmänna reklamationsnämnden i ett beslut. Bakgrunden är en tvist om en dålig dörr.

ÄLVSBYN2008-10-15 10:31
Ytterdörren levererades till kvinnan i maj 2005. I februari 2008 upptäckte hon att dörren släppte in fukt, att den bubblade sig och att färg släppte runt dörrens fönster och detaljer.
Älvsbyhus har bestridit reklammationen. Företaget hävdar att garantitiden gått ut och att kvinnan inte utfört det underhåll som föreskrivits för att dörren ska hålla.
I sitt beslut skriver Allmänna reklamationsnämnden, ARN, att en dörr ska hålla längre två och ett halvt år. Reklamationsnämnden finner att Älvsbyhus ansvarar för felet och rekommenderar att företaget ska avhjälpa felet.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om