Vi har brustit i vår kommunikation

Piteå2008-01-31 00:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Den efterfrågeökning som Polarbröd upplevt under denna vinter var svår att förutse.

Och trots att det är roligt att våra produkter är uppskattade av konsumenterna så har det lett till mycket övertidsarbete och slit för personalen på bageriet i Älvsbyn under det senaste året.



När vi gick runt i bageriet och pratade med personalen i onsdags fick vi höra att situationen är allvarlig; människor är trötta och oroliga över hur det ska bli med arbetstiderna.

Jag och Anna har nu en ny bild av läget och vi ser att vi från företaget också har brustit i kommunikationen, vilket gör mycket ont i oss, eftersom vi anser att samtalet är grunden för ett gott ledarskap.



Vi har helt enkelt inte känt till det verkliga läget.

Vi arbetar nu för att lösa detta på kort och lång sikt. Alla som vill kan tycka till om hur vi ska lösa skiftgången under denna och nästa vecka. Saker som vi trodde fungerade har inte fungerat. Detta är inte acceptabelt och nu agerar vi tillsammans för att komma till rätta med bemanningen, skiftlösningen, förtroendet, kommunikationen och ledningssättet. Slutligen vill vi tacka alla som valt att berätta hur de känner för oss.



Vi vill leda Polarbröd med målet arbetsglädje i fokus. För att det ska lyckas måste vi få veta om något gått snett.

Läs mer om