Vi beklagar och hoppas på fortsatt förtroende

Piteå2008-02-08 00:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Kommentar från Länstrafikens kundservice med uppdrag av landstinget att fungera som beställningscentral för sjukresor med taxi och handikappfordon.

Den första händelsen när bilen var beställd till klockan 16.00 och inte anlände förrän klockan 18.15 berodde på en kombination av tekniska problem där beställning inte gått iväg till taxibolaget samt missförstånd mellan beställningscentral och taxi när bilen efterlystes. Normalt ska en sådan sak inte inträffa och vi beklagar detta.



Den andra förseningen från vårdcentralen i Öjebyn har vi tyvärr för knapphändiga uppgifter om för att kunna kommentera. Vi jobbar kontinuerligt med kvalitetsförbättring och är tacksamma om vi får kännedom om störningar så snart de inträffat för att lättare kunna vidta åtgärder.

För sjukresor med taxi från länets sjukhus gäller fasta avgångstider och när resan den 10 januari från Sunderby sjukhus beställdes var närmaste avgångstid klockan 15.00.



Resan samordnades med resenär till Klöverträsk vilket normalt inneburit en ökad ressträcka på cirka en mil. Den aktuella dagen var det snöoväder och en alternativ väg valdes med bättre snöröjning vilket medförde att resan istället blev fem mil längre vilket vi beklagar. Med tanke på det dåliga vädret borde transporten ha lösts på annat sätt.

Vi beklagar återigen att Hedvig upplevt problem med sjukresor och hon kan med förtroende fortsätta att beställa sina resor hos oss.

Läs mer om