Svårläst faktura

Piteå2006-04-11 00:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
 Vi har haft den något tvivelaktiga förmånen att få motta den första fakturan från Piteå kommun för vatten och renhållning.

Tidigare har denna fakturering utomordentligt exemplariskt skötts av Pite Energi. På fakturan står det att synpunkter på innehållet kan lämnas till kommunens kundtjänst.

Det ska jag gärna göra, men det skadar inte med synpunkter även via Piteå-Tidningen eftersom många är berörda.

Jag har ingenting emot delbelopp och slutsumma att betala. Man ska göra rätt för sig. Men alla fastighetsägare förstår mig när jag påstår att det inte var tillräckligt med en enda läsning av fakturan.

Det fordrades helt enkelt koncentration. En faktura ska vara lättläst.

Tror mig aldrig ha upplevt en så rörig text. Aviseringsperioden 060301- 060430 finns med på fyra av åtta svårlästa rader. Det räcker med att påstå på ett enda ställe att fakturan gäller denna period.

Läs mer om