Samrådsprocessen, ett spel för gallerian
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
I samma andetag avslöjar Berglund att kommunen planerar hus med färre våningar på samma ställe.
Piteborna vill inte ha bebyggelse nere vid "Strömbacka strand", att då ändra på husens utseende och köra över befolkningen är ett bevis på att samrådsprocessen är ett spel för gallerierna som helt omyndigförklarar Piteås befolkning.
Peter Roslund skriver att cirka 30 tåg per dygn kommer att vara persontåg. Det innebär att det totalt kommer att passera runt 50 tåg per dygn, om det är som Roslund säger att persontrafiken utgör 60 procent av det totala antal tåg som ska passera Södra hamn per dygn. Nu är det dags att majoriteten får säga sin mening innan ni har förstört Piteå totalt.
Ni har gjort tillräckligt med skada genom alla avsmalningar och planteringar av björkar som har gjort Piteå till en skräckens stad för alla allergiker.
Körde för en tid sedan på Sundsgatan och hade då en skåpbil framför mig som plötsligt slog på varningsblinkers och stannade mitt på gatan.
Första tanken var att bilen strejkade. Men det visade sig att föraren stannade för att leverera varor till en butik med påföljd att kön efter Sundsgatan snabbt ökade.
Med den trafikplanering som är i Piteå blir väl nästa drive för PR-konsulterna. "Kom till Piteå, se varubilarna leverera gods till butikerna, upplev den snabba köbildningen mellan vägbulorna".
Kanske kan även paltakademin då passa på att leverera palt när bilarna ändå står stilla efter Sundsgatan.