Hur sköter man servicen vid SJ?
Vem har ansvar för hur persontransporter fungerar inom SJ, undrar signaturen A.S.
Foto: Gunnar Lundmark / SvD / SCANPIX
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
SJ:s viktigaste mål är att ha nöjda resenärer. Alla som reser med SJ har rätt att komma i tid.
Service är viktigt för oss på SJ och vi strävar ständigt efter att bli bättre.
SJ tog över trafiken till Norrland den 15 juni i år och vi strävar efter att erbjuda våra resenärer en bra och prisvärd resa. Under två helger i juli genomförde Banverket ett planerat banarbete på flera platser längs sträckan. Vi satte in ersättningstrafik med buss, vilket ledde till förseningar för våra resenärer, vilket vi beklagar.
SJ:s restidsgaranti finns för att garantera kunderna att man inte behöver betala när resan blivit försenad. Välkommen att reklamera resan, läs mer på SJ:s hemsida www.sj.se.