Hur sköter man servicen vid SJ?

Vem har ansvar för hur persontransporter fungerar inom SJ, undrar signaturen A.S.

Vem har ansvar för hur persontransporter fungerar inom SJ, undrar signaturen A.S.

Foto: Gunnar Lundmark / SvD / SCANPIX

Piteå2008-08-15 06:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Ställer frågan till ansvariga på SJ. Hur kan ni utan ansvar, se att 170 scouter blir strandsatta på SJ-tågen till Stockholm. Ingen hjälp finns att få från SJs sida. Finns det ingen som har ett ansvar för hur persontransporter fungerar inom SJ. Samtidigt vill jag påpeka att jag reste betydligt billigare och snabbare med flyg till Jönköping. Det är dags att förändra rutinerna inom SJ. Hur skall SJ leva vidare?

SJ:s viktigaste mål är att ha nöjda resenärer. Alla som reser med SJ har rätt att komma i tid.
Service är viktigt för oss på SJ och vi strävar ständigt efter att bli bättre.
SJ tog över trafiken till Norrland den 15 juni i år och vi strävar efter att erbjuda våra resenärer en bra och prisvärd resa. Under två helger i juli genomförde Banverket ett planerat banarbete på flera platser längs sträckan. Vi satte in ersättningstrafik med buss, vilket ledde till förseningar för våra resenärer, vilket vi beklagar.
SJ:s restidsgaranti finns för att garantera kunderna att man inte behöver betala när resan blivit försenad. Välkommen att reklamera resan, läs mer på SJ:s hemsida www.sj.se.
Läs mer om