Fler kunder är nöjda nu

Övriga2008-04-16 00:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Tack för dina synpunkter. Tråkigt att höra att du är missnöjd med besöket på Apoteket. Vi har jobbat väldigt mycket ute på apoteken för att försöka ta bort våra tidigare långa kötider. Totalt sett får fler kunder i dag betydligt snabbare hjälp än tidigare.



Vi mäter ditt besök från det du tar din kölapp, till dess du går ut. I dag blir de flesta kunder på apoteken i Pite älvdal hjälpta inom fyra till fem minuter.

Det är en bra utveckling om vi jämför med siffrorna för två till tre år sedan. Det som kanske för många ter sig som ett märkligt kösystem, har i våra kundmätningar visat sig gjort att fler kunder blivit nöjda.

Det är alltid en behörig farmaceut som ska kontrollera och ta ansvar för receptexpeditionen. Som du beskriver ditt besök kan det vara så att en anställd i egenvården, tillfälligt har varit behjälplig i receptavdelningen för att underlätta där, trots att hennes huvudsakliga arbetsuppgifter är att finnas till hands för kunderna i egenvården. Eftersom vi på Apoteket Falken har läkemedel gripbart för kunden ute i egenvården, är vi enligt lag skyldiga att alltid ha en rådgivare tillgänglig där.



Jag beklagar verkligen att din upplevelse av besöket hos oss blev allt annat än positivt. Det är svårt att säga varför det inte fungerade just den här dagen när du besökte Apoteket.

Men vår ambition är att alltid ta så väl hand om våra kunder som vi bara kan. Välkommen in till oss!

Läs mer om