Onödig reklam för oss i inlandet

REKLAM. "Varför skickar man ut reklam som innebär 13 mil tur och retur för att köpa något", skriver Lars-Ingvar Wendt i sin insändare.

REKLAM. "Varför skickar man ut reklam som innebär 13 mil tur och retur för att köpa något", skriver Lars-Ingvar Wendt i sin insändare.

Foto: Lars Pehrson / Svd / TT

INSÄNDARE / AVBÖJER SVAR2016-12-07 10:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Varför fylls postlådan med reklam som inte rör oss som invånare i inlandet?

I dag vittjade jag postlådan och fann onödig reklam som hamnade i pappersinsamlingen direkt.

Varför skickar man ut reklam som innebär 13 mil tur och retur för att köpa något. Förstår ni inte som skickar ut reklamen att vi som åker mot era affärer kollar på internet vad ni har att erbjuda innan avresa.

Är så jävla less på all reklam som inte är lokal. I dag torsdag fick jag från, Clas Ohlson, Rusta, Jysk, Jula, Ö&B, Media Markt och Electrolux. Ingen av dessa affärer är etablerade här.

Det är ett oerhört slöseri med naturresurser som bara hamnar i återvinningen och som många bara slänger utan att läsa.

Vill inte ens ta upp måndagars reklam som är ännu värre. Coop! Varför skickar ni reklam som inte omfattar vår lokala extrabutik.

Den lokala förstår jag men är knappt läsbar på grund av storleken, tar nästan upp hela matbordet och är inte läsbar från hand i en stol.

Varför ödslar ni pengar och naturresurser på att skicka reklam från andra Coop-kedjor i er affärsverksamhet som inte finns i kommunen.

Lars-Ingvar Wendt

Avböjer svar: Mats Olausson, informationschef i Coop Norrbotten har tagit del av insändaren men väljer att inte svara.

Läs mer om