Man kan besöka det lokala servicekontoret också

Insändare2019-03-27 18:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Svar till signaturen Mycket besviken. Den här delen på året är normalt den mest hektiska och vi ökar vår bemanning på telefon.

Antalet samtal är dock högre än vi kunnat förutspå. I år ringer ännu fler till oss.

En stor del av kötiden i telefon beror på att många ringer oss och vill veta hur det går med sin ansökan om bostadstillägg.

Jag är den förste att beklaga att väntetider drabbar våra kunder. Vi gör allt som går för att korta telefonköer, bland annat genom nyanställningar. Men nyanställda behöver också läras upp vilket kostar resurser men också tid innan vi kan se effekt i form av kortare kötider.

Ett sätt att undvika telefonköerna är att ta hjälp via vår webbplats där en rad ärenden kan hanteras i inloggat läge. Det fungerar också bra att kontakta oss via mejl som i nuläget besvaras inom cirka tre dagar.

Man kan också besöka servicekontoret på Hamngatan 40 i Piteå för att få hjälp. Motsvarande servicekontor finns också i Arvidsjaur, Gällivare, Haparanda, Kiruna och Luleå.

Läs mer om