Resebyrån medger inget fel

ARVIDSJAUR Flygstolen Nordic AB, som driver nätresebyrån flygstolen.se, uppger att de har hanterat Linnea Nilssons bokning på ett korrekt sätt.

Linda Bjernstål är vd för den Helsingborgsbaserade nätresebyrån. Hon säger att resebyrån följer branschorganet Svenska resebyråföreningens direktiv om hur bokningar som gjorts med Estonian Air ska hanteras. I övrigt hänvisar hon till Flygstolens supervisor Jessica.

Beskedet från supervisorn är att Flygstolen har hanterat Linnea Nilssons och Linneas fars särbos bokningar på ett korrekt sätt.

– Nextjet tog över utresor fram till 8 november, säger hon

Nyheter i Norr: Nextjet har väl tagit över alla biljetter som var bokade. Eller?

– Nej. Så var det inte.

Nyheter i Norr: Budskapet som gått ut är att alla som bokat biljett med Estonian Air kommer att flyttas över till Nextjet, så ingen ny flygbiljett behövs.

– Det är inte information som vi har fått, att vi kan flytta över. De bokningar som jag har tittat på som gäller för de här personerna är korrekt utförda och korrekt avslutade också.

Henning Lindberg är sälj- och marknadschef hos Nextjet. Han känner inte igen påståendet att Nextjet enbart tagit över biljettbokningar för utresor fram till ett visst datum:

– Är det bokat på hemsidan så flyttar vi över dem och är det bokat via resebyrå så skickar vi en ändring där resebyrån ska boka en ny biljett hos oss och så ska de göra en återbetalningsansökan.

Enligt Nextjet har sammanlagt 960 biljetter sålts av resebyråer för resor under tiden 2 november - 26 mars för resor på sträckorna Arvidsjaur - Arlanda och Gällivare - Arlanda

 
 
  • Mest lästa artiklarna