Småhustillverkare topp tre när kunden får välja

Älvsbyhus har en topplacering i kundnöjdhet, enligt siffror från analysföretaget Prognoscentret som mäter kundnöjdhet bland konsumenterna.

Älvsbyhus har en topplacering i kundnöjdhet, enligt siffror från analysföretaget Prognoscentret som mäter kundnöjdhet bland konsumenterna.

Älvsbyhus har en topplacering i kundnöjdhet, enligt siffror från analysföretaget Prognoscentret som mäter kundnöjdhet bland konsumenterna.

Foto: Christoffer Markström

Älvsbyn2022-02-11 16:00

– Det här visar att vi har rätt tänk hela vägen. Från tillverkningen av huset i fabriken tills kunden sätter nyckeln i låset, säger Kent Johansson, vd för Älvsbyhus.

Prognoscentret visar vilka småhustillverkare i landet som hade de nöjdaste kunderna under 2021. Älvsbyhus nöjd-kund-index gav en topp tre-placering. Det betyder att Älvsbyhus under de senaste fyra åren legat stadigt i toppen.

– Vi vill såklart ha branschen absolut nöjdaste kunder. Förra året hade pallplats ett och två endast en poäng mer än oss, så det är små marginaler. Vi är Sveriges största småhustillverkare tjugotvå år i följd. Att vi dessutom återkommande ligger i topp när kunderna sätter betyg på oss handlar om att hela vår personalstyrka och organisation gör sitt bästa, säger en stolt Kent Johansson.

En gång per år presenteras resultatet av NKI-mätningen och syftet är bland annat att kartlägga hur nöjda kunderna är samt vad som påverkar kundnöjdhet inom branschen för småhustillverkare. Totalt har 3 932 husbyggare beretts möjlighet att svara på enkäten och av dessa har Prognoscentret fått in 1 789 svar.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!